pátek 2. září 2016

Jak si žiju #15 Disneyland Paříž

Přeji krásný pozdní večer. Jak už jsem slíbila ve středečním článku, je tu další článek ze série Jak si žiju, tentokrát s výletem do zahraničí. K narozeninám jsem od sestry dostala zájezd do Disneylandu s krátkou zastávkou v Paříži.


Odjížděli jsme v pátek kolem čtvrté odpoledne aby nás průvodkyně o 16 hodin později vypustila na 5 minut ven z autobusu a my si mohli vyfotit Eiffekovku. Za mě spokojenost. v Paříži jsem byla už dvakrát a fotek věže mám snad milion a světe div se, během těch pěti minut jsem ulovila fotku, která se mi z těch všech pořízených líbí úplně nejvíc.Pak už jsme zamířili k hlavnímu cíli zájezdu - Disneylandu.



Ač už jsem odrostlá, těšila jsem se jak malá. Průvodkyně mi přidělila vstupenku s kačkou, či jak se jmenuje přítelkyně Donalda a šlo se ke vstupu. Hned za turniketem pózoval Chip a Dale - moje zlatíčka. Samozřejmě jich miluju víc, ale tyhle veverky jsou zkrátka moje dětství. To je tedy i 101 dalmatinů, ale na ty tam skoro nenarazíte.





Na začátku promenády mrkneme do krámku ať máme představu u o cenách a pak už se po hlavní třídě vydáváme k pohádkovému zámku s jeskyní a drakem aby jsme vstoupili do pohádkového světa (ofiko název Fantasyland) s Popelčiným kočárem, létajícím slonem Dumbem a třeba i trpaslíky. Mě ke štěstí stačí koukat na promakané domečky a kostýmy pohádkových hrdinů.





Moje neteř se dožaduje atrakcí a tak míříme k Alence v říši divů, kde se hned na začátku v bludišti ztratí, naštve se a jde pryč. Já si ale náladu zkazit nenechám a jdeme hned na nedalekou atrakci zvanou "it´s a small world" kde jsou panenky oblečené podle země původu a zpívají a tančí na zpočátku fajn písničku, ale za těch pět minut vám už celkem hrabe. Nebýt toho šla bych vícekrát, protože jednou nemáte šanci zachytit všechno. Ve videu je jen zlomek, ale zde se můžete podívat na plnou verzi.





Víc atrakcí díky protivné neteři nenavštívíme, ale zajdeme si na skvělou zmrzku a pozorujeme Pinocchia a Geppetta jak tancují s dětmi. Další zastávkou je část parku zvaná Adventureland kde jsou Piráti z Karibiku, na které se neteř těší. Podle slov průvodkyně bude brzy tahle atrakce na dva roky uzavřena buď pro vylepšení a nebo pro zcela vytvoření atrakce nové. Stejně jako předešlá atrakce i tady "plujete" po vodě mezi vězni, kostlivci a piráty v hořícím městě aby vás na konci překvapil krátký a strmý sešup dolů. 





Hned kousek vedle je horská dráha Indiana Jones. Fronta je tam zhruba na 20 minut a děti pod 140cm mají smůlu. Horské dráhy nemám ráda, ale ty dvě mě ukecají, že je malá a že to zvládnu. Jízda možná netrvá ani pět minut ale chvilku jedete dost naklonění a dost možná i hlavou dolů (to nevím jistě) protože mám celou dobu zavřené oči a modlím se aby už byl konec. Vzpamatovávám se ještě hodinu, protože mi divně duní v hlavě.





Navrhuji se jít uklidnit do divadla na Ledové království, ale přijdeme později a musíme hodinu počkat. Volno vyplníme návštěvou domu hrůzy. Efekty jsou pěkné ale hrůza žádná. Žádná lekačka se nekoná a určitě by si tahle atrakce zasloužila trochu inovace. Efekt tančících duchů na oslavě je sice krásný ale mrtvá nevěsta u zrcadla nevyděsila ani ty nejmladší účastníky.




Při cestě zpět do divadla se stavíme na pizzu. Bohužel dělají jen jeden druh a to s olivami což pokoušet nechci a tak si z meníčka vezmu jen ovocný salát. 
Ledové království je zhruba na dvacet minut a téměř celou dobu se tam zpívá a tančí a zapojeni jsou i diváci. V závěru se pak na Vás sype opravdový sníh což je nádhera. 







Pak už se překulí čas a je řada na slavnostní průvod na hlavní třídě. Lidé se tam shromažďují i hodinu dopředu aby měli ten nejlepší výhled. Já si zabrala místo u odpadkového koše. Sice se možná šklebíte, ale mělo to svou výhodu - nikdo už si přede mě nemohl stoupnout a já měla tak ideální výhled a prostor na natáčení. 





V části parku Discoveryland jsem objevila E-ve a Wall-eho a musela jsem se samozřejmě vyfotit. tenhle Animák taky miluju. Moji neteř tu zaujala atrakce Autopia, kde můžete řídit autíčka. Sama jsem to vzdala ale sestra s neteří ne. Ve volné chvilce jsem alespoň na chvilku zabrala lavičku a prohlídla letem světem pořízené fotky a videa a ty nepovedená rovnou smazala. Pak už ale přiběhla neteř a dožadovala se další atrakce. Té o které průvodkyně  říkala, že je to simulace letu vesmírem. Z venku byla vidět jen část ve tvaru rakety kde se v její polovině vždy zastavil vozík s návštěvníky aby je po chvilce rychle vymrštil nahoru po dráze. Se sestrou jsme se dohadovaly  jestli je v tom celý smysl atrakce, já tvrdila že ne a ona že to jdeme zjistit. Samotné rychle vystoupání nahoru nebylo zlé ale pak přišlo několik minut pro mě naprosté hrůzy. prudký sešup dolů, prudká zatáčka, šup nahoru, dolů do strany a hlavou dolů. Z celé atrakce jsem viděla jen červený tunel a obrys planety které jsem se lekla, protože mi přišla nízko a já měla pocit, že mi urazí hlavu. Zvracet se mi nechtělo, ale další dvě hodiny jsem měla divný tlak v hlavě a zalehlo mi moje jediné slyšící ucho. Atrakce Space Moutain: Mission 2 není nic pro slabší povahy a já už bych nikdy znovu nešla!





Následoval hon na suvenýry a to jsme vlezli snad do každého krámku aby jsme si nakonec pořídili klíčenky a hrnečky. Ze všech obchůdků jen jediný nabízí králíka Oswalda což byl předchůdce Mickey Mouse na kterého už se snad dávno zapomnělo. Dokonce jsme z areálu i vyběhly do další části kam vstupenky nepotřebujete a najdete v ní další obchody a restaurace ve které můžete narazit na další pohádkové postavy.







Vše končí ohňostrojem v jedenáct hodin. Opět kdo dřív přijde ten bere lepší místo. My si zabraly místo ze strany, ale doporučuji si najít místečko na hlavní třídě. na zámek se totiž pak promítá a ze strany si to tolik neužijete. Závěrečná show trvá cca 25 minut. Ohňostroj mě trochu zklamal. Při všem tom nasvícení spíš než jeho krása vyniká ten dým  a kouř který po rachejtlích zůstává. I přesto to stálo za vidění. 
Časem bych se do Disney Landu ráda vrátila. zvláště na podzim a v zimě je to tam prý nádherné, protože hezčí Vánoční výzdobu prý jinde neuvidíte. No a hlavně nenavštívila jsem druhý park se studii Walta Disneye a to se musí napravit. 

1 komentář:

  1. Ahoj, diky za krasny clanek a video... Muzu poprosit o nejake shrnuti cen v Disneylandu? Plati se vstupne, a pak jsou atrakce v cene? Nebo vse zvlast? Na kolik to cca vyjde? Dekuji moc

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý Váš komentář..