středa 12. října 2016

Knihovnička: Martina Bechyňová - Minimalismus

Krásný středeční večer. Po delší době tu máme zase článek ze série Knihovnička a tentokrát se podíváme na prvotinu Martiny Bechyňové s názvem Minimalismus.


Věřím, že někteří Martinu znáte z blogu the Blondieverse. Právě Marťa byla jednou z mála blogerek, které jsem sledovala, když jsem sama začínala psát. Brzy jsem ale její blog ze sledování vymazala. Co článek to reklama nebo spolupráce a když už to bylo o něčem jiném tak to bylo neosobní. Vlastně ani nevím proč jsem ji před nedávnem začala sledovat na Instagramu, ale zcela určitě vím, že to, co mě vedlo ke koupi knížky byla zvědavost. 

Přeci jenom v posledních měsících některým blogerkám kniha vyšla nebo v blízké době vyjde. U Martiny mě zaujalo, že si knihu vydává sama. Ještě víc jsem byla zvědavá co holka která má hromadu věcí ze spoluprací může kázat o minimalismu. 

Světe div se - může. Aby jsem to uvedla na pravou míru, tahle kniha není žádný návod jak se stát minimalistou. Nenajdete tu návod na protřízení skříně a podobné. Minimalismus je autobiografie ve které se dozvíte jak se holka z vesnice dostala na výsluní české blogové scény aby ji v nejlepším opustila a začala úplně jinak. 

Je zde popsaný začátek blogování, velké stěhování do Prahy doprovázené spousty ideály i následný pád na dno a znovu se postavení na nohy a získání zcela jiného pohledu na život. Vše je psané hovorně jako kdyby jste s Marťou seděli u skleničky vína a ona Vám vyprávěla svůj příběh. To vše je proloženo citáty a myšlenkami, které už jste klidně někde mohli číst, ale tady je to vše na jednom místě a přitom to nepůsobí uměle. 

Kniha je brožovaná má 170 stran a ilustrace obstaral Martiny přítel Ondra Michálek. Kdo by řekl, že pár čar a pár modrých fleků dokážou vytvořit něco tak jednoduše krásného. Celá kniha je rozdělena celkem do deseti kapitol s názvy Můj příběh, Minimalismus sám o sobě, Minimalismus v hlavě, Minimalismus v lidech, Minimalismus v lásce, Minimalismus ve věcech, Minimalismus v penězích, Minimalismus v bydlení, Minimalismus v technologiích a Dopis pro Prahu.

Tahle kniha jistě nebude bestsellerem roku, ale určitě stojí za přečtení. Marťa za ty roky co ji neodebírám ušla slušnou cestu a kniha je psaná opravdu upřímně a osobně jsem v ní našla několik pasáží, ke kterým se vracím  a ráda si je připomínám. 

V případě že Vás příběh Marti zajímá a chcete ji podpořit můžete knihu zakoupit na knihaminimalismus.cz  a nově se dá koupit i jako ebook. 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý Váš komentář..