středa 4. června 2014

Putování po Turecku

Dlouho se neobjevil článek z nějaké akce či výletu. Většina z Vás ví, že jsem nezaměstnaná a tak prostě neutrácím za výlety a škudlím na složenky. Rozhodla jsem se ale Vám ukázat několik fotek z mého putování po Turecku v roce 2009, kdy jsem ještě blog nepsala.  Myslím, že kráse tamní přírody neubere fakt, že fotky nejsou aktuální. Fotek mám opravdu hodně, takže povídání o Turecku si rozdělíme na několik částí, aby to nebylo nekonečné.
Když mamce přišla nabídka letět na poznávací zájezd do Turecka jen za letištní poplatky a druhou osobu mohla vzít sebou cca za patnáct tisíc, bylo mi jasné, že udělám cokoliv, abych mohla jet s mamkou zrovna já.  Stálo mě to hodně ukecávání, než se mamka rozhodla místo kamarádky vzít mě a já jsem dodnes moc šťastná.



Byl to vůbec můj první let a byla jsem hodně vystresovaná. Dokonce natolik, že jsem zapomněla svůj pin u telefonu a tak jsem byla půl pobytu bez něj.  Celý zájezd byl na osm dní, přičemž jsem v autobuse strávila přes 3 500 kilometrů. Říkáte si opruz? Vůbec! Měla jsem oči na vrch hlavy a fotila každý kus kamene i stromu.
Let byl poměrně krátký cca 3 hodiny, ale i tak jsem se bála. Mamka mě sice chtěla rozptýlit časopisem, ale moc to nepomohlo. Časopis měl totiž speciální asi dvacetistránkovou přílohu o největších leteckých katastrofách!

Po příletu nás čekal zhruba hodinový přesun do hotelu Grand Ring. 


Žádné velké zabydlování, nás ale nečekalo. Jedna noc a snídaně, rychlé focení areálu hotelu a šup do autobusu vzhůru na památky a další noc v jiném hotelu. Velké vybalování nemělo opravdu cenu.


Pokoj byl v přízemí a z otevřené terasy se dalo vyjít až na silnici. Trochu to mamku znervózňovalo - co kdyby nás chtěl někdo ukrást, že jo! Výhled se mi ale moc líbil.


Bazén vypadal krásně. Voda byla ale ledová. Na koupání ale stejně nebyl čas a popravdě jsem si ani nedělala iluze, že bych do něj 13 listopadu vlezla.


Z hotelu v oblasti Antalye zamířil autobus do Myry a já byla hodně nedočkavá. Na programu byl kostel svatého Mikuláše a hlavně skalní hroby, na které jsem se těšila už od začátku. To byl také hlavní důvod proč jsem tolik toužila jet. 


Kostel svatého Mikuláše v době naší návštěvy připomínal spíše ruinu. Přesto oceňuji snahu o opravu a zastřešení, aby se dál neničil. U nás se to nechá v klidu chátrat, ale o tom tu debaty rozjíždet nechci.


Následující fotka je mázlá, bohužel jinou fotku výzdoby nemám a tak alespoň pro představu.



A konečně socha sv. Mikuláše.


Od prohlídky kostela ke skalním hrobům a divadlu. No neříkejte mi ani ve srandě, že Vám nad tím nezůstává rozum stát, jak něco takového mohlo vzniknout.



Úplně stejná fotografie se objevila i v prospektu k zájezdu a byla to právě ona, která mě učarovala a rozhodla o mém zájmu navštívit Turecko. Kouzelnější místo jsem opravdu zatím nenavštívila.





Přírodní divadlo je hned v sousedství skalních hrobů a není o nic méně fascinující. 



Následoval přejezd k dalšímu hotelu v dalším městě, přičemž se několikrát stavělo na focení a návštěvu toalet. Českou republiku mám ráda, ale kdybych se do konce života měla z okna koukat na tohle, určitě bych se nezlobila.



Další zastávka byla v zatáčce nad pláží. Prý je to široko daleko nejkrásnější pláž se kamínky a tak nás řidič vypustil z autobusu. Na koupání nebyl čas, ale většina si vodu odnesla alespoň v botách. Příliv je pěkná potvora. 


Úplně se na té pláži vidím při západu slunce jak čekám na svého milého. (Ano až moc koukám na zamilované filmy).



Zde se pro dnešek rozloučíme a příště se podíváme na program třetího a možná i čtvrtého dne. Napište mi zda Vás Turecko láká, jestli máte raději dovolenou na jednom místě nebo dáváte přednost poznávacím zájezdům a nějaké Vaše zážitky.

7 komentářů:

  1. Moc hezké fotky, Turecko vypadá moc hezky a docela mě i láká. Letos jedeme s přítelem do Chorvatska.. Celkově mám raději možnost výletů, takže jsem podle toho vybírala i dovolenou. Budeme chodit co nejvíce pěšky, trajektem na ostrov, koupání v sousedních letoviscích. Dovolená na jednom místě v hotelovém komplexu by nebylo asi nic pro mě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem si po dvou okružních jízdách po Turecku už nedovedla představit, že bych měla trčet celou dovolenou v hotelu. Pak ale přišel Tunis a já byla z pláže tak hotová, že jsem ji opustila jen dvakrát. Jenou na výlet do zoo a delfinária a podruhé na nákupy do města. Ale Turecko je opravdu země, kde by byla velká škoda a chyba sedět jen u hotelu. Ať se dovolená v Chorvatsku vydaří. Sama jsem tam ještě nikdy nebyla.

      Vymazat
  2. nééé teď jsi mě úplně naladila na moře :)) áchjo :D

    OdpovědětVymazat
  3. HAHA, stalo se mi uplně to stejný :D Když jsme letěly s mamkou na Djerbu, tak jsem si v letadle zablokovala telefon tím, že jsem třikrát zadala špatně pin :D Naštěstí mi telefon nechyběl, byli jsem zrovna s přítelem od sebe, tak jsem alespoň nebyla na příjmu a nekoukala zbytečně na telefon, jestli se náááhodou neozve.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ho vlastně taky nepotřebovala, ale i tak jsem z toho byla nervózní. Přítele jsem zrovna neměla sms jsem taky neposílala. Ale asi jsem nemocná a musela jsem mít ten pocit, že telefon funguje.

      Vymazat
  4. Krásné články o Turecku a opravdu vydařená fotodokumentace. Já jsem byla v Turecku jen jednou, bude tomu již 20let, je to neuvěřitelné, ale je tomu skutečně tak. Vím, že se tam s manželem podíváme, ale zatím nevíme kdy. :-)) všem vřele doporučuji. Krásné památky, trhy, kuchyně a podnebí :-))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý Váš komentář..