středa 21. ledna 2015

Knihovnička: Harlan Coben - Šest let

Poslední dobou hodně ujíždím na videích o knížkách a protože i já moc ráda čtu, rozhodla jsem se zařadit i několik článků na téma knihy, které najdete pod záložkou knihovnička. Nebude to nejspíš plnohodnotná a květnatá recenze se vším všudy, ale spíš jen můj osobní názor, co jsem od knihy čekala a jaká nakonec byla. Snad se Vám budou tyto články líbit.


Jako první bych se chtěla zmínit o knize, kterou jsem dostala k Vánocům. Tou knihou není nic jiného než Šest let od Harlana Cobena.

Šest let uplynulo od chvíle, kdy Jake Fisher viděl, jak si Natalie, jeho jediná, osudová láska, bere jiného muže. Šest let dodržel slib, že ji nechá na pokoji, a trápil se mučivými představami, jak Natalie žije se svým manželem Toddem. Po šesti letech náhodou narazí na oznámení o Toddově úmrtí, neodolá a vydá se na pohřeb. Doufá, že tam uvidí jeho manželku – ale vdova po Toddovi není Natalie… Jakákoli snaha najít tu, co mu kdysi zlomila srdce, pro Jaka znamená odhalit krutá tajemství i bolestivé lži, ale především riskovat vlastní život.
                                                                                                                          -oficiální text-


Než se pustím do samotného hodnocení příběhu chtěla bych pochválit obálku knihy. Působí na mě tajemným dojmem a velká červená písmena tak trochu nahánějí hrůzu. Jako kdyby už samotný obal chtěl křičet "z tohoto příběhu tě bude mrazit v zádech".


A je to tak doopravdy? Opravdu mě mrazilo v zádech nebo to nakonec bylo mnoho povyku pro nic?

Na tuhle knihu mě nalákala svou recenzí Rodaw z Knihánkova. Okamžitě jsem věděla, že si knihu musím přečíst a protože jsem nechtěla čekat rok než si ji naše místní knihovna pořídí rozhodla jsem se si ji přát k Vánocům.



Knihu jsem četla cca 14 dní s tím, že jsem četla pouze po cestě do práce a z práce cca 20 minut. Autor mě velmi rychle vtáhl do děje a přines několik zvratů. Záměrně nechci psát, že jsou to zvraty nějak překvapivé, protože po sledování PLL, kdy se v Rosewoodu válí mrtvola na každém rohu, vše řeší středoškolačky a rodiče vidíte jen na den díkůvzdání mě už jen tak něco nepřekvapí.

Po všech těch recenzích jsem si nechtěla dělat ani žádné teorie jak by to mohlo být, zvlášť když se všichni shodují, že nakonec vše bylo jinak. Během čtení Vám ale chtě nechtě stejně nějaké teorie hlavou běží. Já měla teorie dvě a už v půlce knížky mi bylo jasné, že ta první je špatná. V tu druhou jsem ani nedoufala. Přišla mi naprosto průhledná a tak jednoduchá, že by snad nikoho ani překvapit nemohla. 

Čím blíž jsem byla konci, tím víc začala být kniha zmatenější nebo lépe řečeno začala se plnit spousty dalšími jmény a já si musela stranou na papír poznamenat jména a funkce abych se v dalších stránkách pak zcela neztratila. Je mi jasné, že spisovatel chtěl poukázat na to jak je každý s každým nějak propojený, ale na mě to už bylo příliš mnoho informací a jmen. 

Musím se přiznat, že jsem na sympatického Jaka byla chvílemi naštvaná, když jsem v průběhu děje viděla co všechno jeho nezastavitelná snaha najít svou milou způsobila, ale nakonec jsem se smířila s tím, že některá situace by se odehrála i bez jeho přičinění. 

Poslední tři kapitoly jsem neustále očekávala zvrat, který mě naprosto vykolejí a já zůstanu na konci s otevřenou pusou. Žádný zvrat bohužel nepřišel. Moje druhá teorie se totiž ukázala jako správná a já se tak asi ošidila o ten velkolepý okamžik kdy mi autor zboří mou vystavěnou teorii jako domeček z karet. Nestalo se tak. Trošku jsem se vyděsila když jsem dočetla kapitolu 34, kterou jsem mylně pokládala za poslední - takový konec by mi ve finále přeci jen přišel víc senzační.

Poslední kapitola zachycuje události o rok později a podle mého pouze děj sesazuje v hodnocení o příčku níž. U thrilleru bych si zkrátka představovala mnohem drsnější konec, ale nakonec i tenhle má svým způsobem své kouzlo. 

Závěrečné hodnocení: Dala bych 8 bodů z 10. Kniha je čtivá, každá kapitola končí nějakým zvratem a má zajímavou zápletku. V budoucnu si ji určitě opět ráda přečtu a podle informací na stránce databazeknih.cz se chystá i filmové zpracování na které se opravdu hodně těším. 


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý Váš komentář..