středa 25. ledna 2017

Místa, která chci letos navštívit

Přeji krásným přelom pracovního týdne. Já si sice přímo předsevzetí nedávám, ale každoročně si sepisuji seznam, co bych za ten rok asi tak přibližně chtěla stihnout, zvládnout a navštívit. Hodně je na tom seznamu i cestování. Pravda, většinou jsou to velkolepé plány a pak nezbývají finance ani čas. Letos jsem si ale zapsala mnoho míst v České republice, kde nemusíte řešit výměnu na Eura ani nemusíte neustále aktualizovat stránku a čekat jestli ta letenka není náhodou v tuhle chvíli výhodnější. 


Věřím, že kdybych měla ukázat všechna místa, která mám aktuálně na seznamu, vyšlo by to nejméně na dalších deset článků. Já Vám dnes ale ukážu prvních pět které na seznamu mám.Jsou to místa, která většina z Vás už několikrát navštívila. Já jsem tam ale ještě nikdy nebyla a jsem pěkná ostuda.


Lom Velká a Malá Amerika. Hlavně v létě se na instagramu hrnou fotky z tohoto místa jako lavina. Pokaždé když zahlédnu fotku vyjde ze mě nadšené "jééé". Přesto jsem se za celých dvacet osm let na tohle profláknuté místo nedostala. Letos to zkrátka ale vyjít musí.


Když už se dostanu do prvního záchytného bodu nenechám si ujít návštěvu Karlštejna. Prosím nekřičte hrůzou! Opravdu už jsem zmiňovala, že jsem ostuda. Zkrátka, kam jsem se nedostala v rámci školních výletů, tam jsem se zatím nedostala vůbec. 


Asi úplně nejdál od mého bydliště je Stezka korunami stromů. Už jsem se tam chystala loni. Bohužel nepřálo nám počasí a pak už nebyl čas. Letos se tam zkrátka musím dostat stůj co stůj. Ať mám tohle profláknuté místo odškrtnuté a mohu začít objevovat další krásná místa.


Prachovské skály. Skály pro mě nebylo něco tak úžasného co bych musela vidět. Jenže  pár let zpátky jsem byla v Turecku v oblasti Kappadokie, kde je to samá skála. Lidé v nich dokonce i bydlí. A ne, opravdu to není návrat k mamutům. Mají tam plastová okna i topení a od státu dostávají zaplaceno za to, že podporují turismus a návštěvníky do svých domů pouští. To jsem ale odběhla. Zkrátka při přeletu nad skálami jsem se zamilovala. Když už jsem viděla ty Turecké, musím vidět i ty naše.


Lidice a Terezín. Mělo to být původně jen pět míst, ale myslím, že tohle mi prominete. Vlastně by se to dalo považovat za místo jedno. Obě tyhle místa totiž spojuje hrůza, kterou si nedovedu a snad ani nechci v plné míře představit. Obvykle se sem pořádají školní zájezdy v rámci výuky. Já jsem neměla příležitost se se školou na tyhle místa podívat. Vlastně ani nevím jestli seberu odvahu. Určitě bych je vidět měla, ale bojím se toho co uvidím a jak budu reagovat. 



Napište mi, která místa chcete navštívit Vy a jak se Vám líbilo na místech, která plánuji navštívit já. Mimochodem, přijímám náměty na další krásná místa, která stojí za vidění.


1 komentář:

  1. Do Lidic a Terezína bych se taky ráda podívala. I ty skály můžou být nádherné. Já kdysi byla v Adršpašských skalách a byl to skvělý zážitek. :-)
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý Váš komentář..