pondělí 2. dubna 2018

Naše Velikonoce

Krásné Velikonoce všem! Doufám, že Vás holky moc nebolí sedinka a budete si moct v klidu přečíst jak to nakonec dopadlo u nás. O tom jak přítel rozhodl, že budeme slavit Velikonoce jsem psala tady. V neděli jsme ještě vyrazili na nákup aby jsme měli koledníky čím obdarovat. Původně jsem si říkala, že nebudeme naivní a nebudeme to pojímat megalomansky. Deset vajíček bude stačit, tři čokoládoví zajíci a pár bonbonů. Najednou jsem ale měla v nákupním košíku několik tatranek, pytlíků bonbonů, místo třech zajíců jich bylo deset a celé plato vajíček a další barvy na ně. 


Zákon schválnosti je, že když potřebujete toho stihnout co nejvíc tak se všechno zkomplikuje. Takže pro začátek nechtěla Adélka spát ani si hrát s tatínkem, nýbrž vyžadovala mléčný bar. V tu chvíli se veškeré přípravy zastavily protože si přítel postavil hlavu, že jsem zkrátka hospodyňka já a on nic dělat nebude. Během kojení nám spadl jistič a utekla nám voda zpátky do studny. Čerpadlo ji nedokázalo znovu vytáhnout a tak jsem musela zase alarmovat taťku aby přijel s kanystry vody a hlavně s velkým hasákem protože sice stavíme, ale nářadí je tu pomálu. 

Než se zprovoznila tekoucí voda udělala jsem alespoň jednohubky s česneko-sýrovou pomazánkou a na klasiku to zase s tím česnekem přehnala. Celá já! Já ji ale tak miluji a alespoň vždy zůstane víc pro mě. 


Protože odezněl velký vítr který byl celý den, vyběhla jsem před setměním ještě dodělat výzdobu na parapety a potom hurá na to vaření a barvení vajíček. Cítíte ve vzduchu, že se zase něco pokazilo? Cítíte správně! Když došlo na rozdělávání barev  přišla jsem na chybějící důležitou část a to na ocet. Naivně jsem doufala, že by na ta krásná bílá kupovaná vajíčka mohla barva lehce chytnout i bez něj, ale prostě ne. Přítel tak vyrazil v půl desáté večer pro ocet a já až do půlnoci chystala koledu, vajíčka a stužky. 


Zasloužený odpočinek jsem nedostala. Adélka plakala do půl čtvrté a já měla budík na půl šestou abych se oblékla, namalovala, vyndala vajíčka z lednice vše přichystala ke vstupním dveřím a došla otevřít bránu. Přítel totiž tvrdil, že se chodí koledovat od sedmi a tak jsem v sedm byla na značkách a modlila se, aby přišel alespoň bývalý nájemník našeho domku se svým synem. Přeci jenom jsme tady nově a někteří lidé chodí na koledu jen po svých známých. 


V osm hodin jsem byla už trošičku zoufalá, protože jsem z okna nezahlédla ještě jediného živáčka, ale od půl deváté se tu dveře téměř nezavřeli. S rodiči jsme se moc neseznámili, ti přišli s dětmi jen tři, jinak děti chodí po skupinkách bez rodičů. Před jedenáctou už jsem měla poslední dvě vajíčka z 28 nabarvených. Dvě mi praskla a dvě si vykoledoval tatínek. Nakonec musel do placu dát i ty a já narychlo ještě dobarvovala dalších deset. 


Příští rok alespoň vím jak to tu chodí a budu snad už náležitě připravena. Jednohubky si sice nikdo nevzal, ty jsem měla pro tatínky a větší kluky co by chtěli panáka ale těch bylo překvapivě málo. Jen dva a ti sebou měli patru dalších pěti malých dětí. 


 Tématicky jsem oblékla i naší princeznu a chodila otevírat s ní v náručí. Některé děti symbolicky poplácali Adélku pomlázkou přes plínku a ta se tomu smála. Kdyby tak tušila, že za pár let už to taková prča nebude...

U nás tedy oslava Velikonoc dopadla výborně a už mám sepsané poznámky co udělat za rok jinak a lépe. Co Vaše Velikonoce?

2 komentáře:

  1. Ahoj Veru, tak to jste oslavily Velikonoce opravdu náležitě, mě nebylo celý den dobře a tak jsem přijmula pouze jednoho koledníka, když už za mnou jel, že jo. Jinak u nás jsme barvily vajíčka a většina nám jich zbyla, ale já to chápu, kdo to má pak všechno jíst. Jsem ráda, že letos na Velikonoce vyšlo tak krásné počasí.

    OdpovědětVymazat
  2. Hispodyňka nehospodyňka, chlap ti musí pomátat! :-) Hezky si to zvládla, šikulka. A malá je krásná.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý Váš komentář..