pondělí 1. srpna 2022

Bez čeho se nejen v létě neobejdu

 Přeji Vám krásný den!

Léto je v plném proudu, ale to neznamená, že je pozdě na dnešní článek. O co dneska půjde? O opalování! Připomenout si jak je důležité se chránit před slunečním zářením, na to není nikdy pozdě. Přiznám se bez mučení, že když jsem byla mladší, tak jsem to vůbec neřešila a hodiny se doslova smažila na slunci, abych získala alespoň trochu barvy. Jsem od přírody světlý typ, moje přírodní barva vlasů je plavá blond a holky stejného typu v okolí jsou náchylné na spálení. Já to tak nikdy neměla. Vždy jsem se opalovala rovnou do hněda a nikdy mi to dlouho nevydrželo. Jako bonus jsem si většinou dokázala opálit jen horní polovinu těla a zbytek zůstal na styl "ředitelka vápenky". Opaluju se zkrátka hodně pomalu a za celý život se mi povedlo spálit se snad jen dvakrát. 



Tohle všechno se mi ale změnilo po porodu. Ze sluníčka se mi mnohdy dělá kopřivka, a když se mi neudělá ta, tak se spálím. Většinou to odnesou nohy a obličej. Na nohy často zapomínám, ale u obličeje jsem spoléhala hlavně na SPF u makeupu, který ale poslední roky v létě téměř nenosím a tak mě logicky nemá co chránit. V minulosti jsem vyzkoušela několik opalovacích krémů, ale ne každý byl vhodný na obličej a podle toho to také dopadlo. Ucpané póry a mastná pleť plná akné. 
 Až s příchodem rodičovství a také s výskytem rakoviny kůže v blízkém okolí jsem se donutila k pravidelnému používání opalovacích krémů nejen u sebe, ale hlavně u Adélky.  Na trhu najdete velké množství opalovacích krémů nejen na tělo ale i přímo na obličej. Za sebe bych mohla doporučit například

Bioderma Photodrem Mineral Fluid SPF 50. Jedná se o opalovací krém vhodný pro citlivou pokožku alergickou na parfemaci nebo chemické filtry. Vhodný je i pro miminka od 6 měsíců. Má speciální složení ze 100 % minerálních filtrů, které jsou optimální ochranou před UVA a UVB zářením, které jsou právě výborně tolerovány citlivou a alergickou pokožkou. Díky řidší konzistenci se snadno roztírá, nezanechává bíle stopy a hlavně ani mastný film na pokožce, což oceňuji nejvíc. 
 Na pleti je příjemný, neucpává póry, nedráždí oči a pleť se pod ním nedusí a nepotí. Krém je prezentován jako MULTI-ODOLNÝ (Velmi vodě a potu odolný), přesto ho po každém koupání a osušení natírám znovu.



Složení:
Zinc Oxide [Nano], Caprylic/Capric Triglyceride, Butyrospermum Parkii (Shea) Oil, Dicaprylyl Ether, Isostearyl Isostearate, Titanium Dioxide [Nano], Dicaprylyl Carbonate, Polyhydroxystearic Acid, Silica, Glyceryl Isostearate, Tocopherol, Stearalkonium Hectorite, Aqua/Water/Eau, Propylene Carbonate, Glycine Soja (Soybean) Oil.


Když už se čas od času nezdaří a dojde ke spálení, je dobré mít doma i něco na ošetření. Někdo sází na babskou radu - jogurt, ale já osobně raději jogurt sním, než abych si ho natírala na sebe. K první pomoci od bolesti volím produkty značky Panthenol. Osvědčený máme doma například 

D - PANTHENOL SPRAY 10% - Jedná se o jemnou chladivou pěnu obsahující 10 g D-panthenolu na 100 g, která zklidňuje a hydratuje podrážděnou pokožku. Nanáším ho ze vzdálenosti cca 15 - 20 cm a když se pěna začne "roztékat" jemně jí rozetřu. Vstřebává se rychle a nelepí. Využití u nás doma našel už i nejen u podráždění sluníčkem, ale i na spáleniny během pečení či vaření, vhodný je ale i na potlačení svědění štípanců od komára nebo vosy. Na tyhle případy mám v lékárničce na další ošetření následující produkt od stejné značky a to Panthenol HA krém 7% 30ml Dr.Müller.



Složení:
Aqua, Panthenol, Isobutane, Hydroxyethyl Urea, Hexyldecyl Laurate, Hexyldecanol, Cetyl Alcohol, Cetearyl Glucoside, Cetearyl Alcohol, Phenoxyethanol, Propane, Butane, Ethylhexylglycerin, Tocopheryl Acetate, Lactic Acid, hnací plyn: Isobutane/Propane/Butane.


Panthenol HA krém 7% 30ml Dr.Müller - panthenol a kyselina hyaluronová mají velkou schopnost vázat vodu, přispívají k zachování elasticity kůže a urychlují regeneraci kůže po působení slunečního záření. Krém je vhodný pro péči o suchou a citlivou pokožku, která je vystavena zátěži, namáhána povětrnostními vlivy nebo je poškozena. Má zklidňující účinek, snadno se vstřebává a urychluje hojení. Jak už jsem zmínila výše, používám ho na další ošetření, když si spálím nos na sluníčku nebo se popálím při vaření. Osvědčil se nám i na štípance od komárů nebo když Adélka zahučela do kopřiv. Velikost balení je 30 ml což je ideální balení na cesty do přírody.



Složení:
Aqua, Panthenol, Caprylic/Capric Triglyceride, Cetearyl Ethylhexanoate, Butyrospermum Parkii Butter, Glyceryl Stearate, Glyceryl Stearate Citrade, Glycerin, Dimethicone, Sodium Hyaluronate, Tocopheryl Acetate, Cetearyl Alcohol, Xanthan Gum, Phenoxyathanol, Ethylhexylglycerin, Lactic Acid, Parfum. 


Bez čeho se v létě neobejdete vy? Shodneme se s některým produktem nebo máte jiné oblíbence? Podělte se v komentářích. 



* Za poskytnutí mých oblíbených produktů pro tento článek děkuji zastoupení lékárny Benu. 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý Váš komentář..