sobota 8. ledna 2022

Knihovnička: Evžen Boček - Aristokratka u královského dvora

Tak jsem se inspirovala u Klárky @skodulka, která loni přečetla (snad se nepletu) 100 knížek! Neuvěřitelný, protože já jsem v roce 2020 chtěla přečíst minimálně 10 knih a nepovedlo se. Loni jsem přečetla asi jen tři, ale zase jsem se učila vařit a péct.

Letos jsem si do diáře napsala, že bych chtěla přečíst minimálně 12 knih, každý měsíc jednu. Pak jsem mrkla do knihovny a zjistila jsem, že je to málo, protože počet zapomenutých nepřečtených nebo rozečtených knih je mnohem víc a tak jsem se do toho opřela.

Nevím kolik knih tenhle rok přečtu celkově, ale můžu už teď říct, že jich bude víc jak osm. A víte proč? Protože nějak nemůžu od Silvestra spát a tak čtu. Aktuálně už osmou knihu v letošním roce a všechny bych je sem chtěla postupně nasázet.


Anotace: Již v pátém dílu ze série mimořádně úspěšných humoristických románů o "poslední aristokratce" mimo jiné dojde k následujícím událostem: Marie Kostková se rozzuří na Maxe Launa, zorganizuje výpravu do Nizozemského království, dostane briliantové šperky nesmírné hodnoty, objeví v sobě vášeň pro nakupování, v doprovodu své matky a paní Tiché odletí do Haagu, kde se setká s královnou Beatrix, omylem navštíví obchod s marihuanou, zažije oslnivý úspěch na recepci v královském paláci a potká sympatického mladého muže.
Paní Tichá poprvé poletí letadlem a Jejímu Veličenstvu Beatrix se při audienci představí jako "nějaká Tichá."
Vivien hraběnka Kostková zastaví přísun prozacu a dočká se ocenění jako dvojnice princezny Diany.
Zámecký zahradník překoná úzkost ze smrti a začne toužit po lásce.
Kastelán Josef zůstane stejný.

Aristokratka u královského dvora je v pořadí pátou knihou ze série od Evžena Bočka. U prvního dílu, který jsem četla několikrát jsem slzela smíchy pokaždé. Může se zdát, že opakující se situace a vtipy se postupem dalších dílů už tak vtipné nezdají, ale opak je pravdou. Pátý díl má sice pomalejší rozjezd, ale od chvíle kdy Marie, její matka a paní Tichá opustí brány Kostky už není o slzy smíchu nouze. Stejně jako u předešlých dílů ale zůstává konec otevřený dalšímu pokračování. Pokud Aristokratku vůbec neznáte, doporučuji sehnat všechny knihy a udělat si menší maraton. 

Hodnocení podle databáze knih: 84%
Počet stran: 184

Kniha v pořadí: 1/2022

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý Váš komentář..