čtvrtek 12. dubna 2012

Zpátky do dětství

Dneska nechci psát nic dlouhýho. Včera jsem na facebooku zahlédla fotku hry, která mě provázela dětstvím a tak jsem dnes zapátrala a našla obrázky dalších her, které mi nahradili facebook, mobil a já nevím co ještě. Prostě hračky, které dnešní děti už neznají a jestli ano tak si s nima nehrají, protože jseou pro ně z doby dinosaurů.

 Paragrafy (bráškové céček)


                                                                  Mozaika Abeceda

                                                         Legendární stavebnice Merkur

                                                                   Hlavolam Patnácka


Pamatuje ty si ještě tyhle hračky? Já je milovala a jsem ráda, že jsem měla dětství bez mobilního telefonu a počítače. Že místo šťouchání a chatování jsme se trumfovali kdo nasbírá víc vajíček digitální hře s vlkem z pohádky Jen počkej zajíci. Tahala jsem kočárek většinou s plyšákem, protože panenky mě moc neba(jen barbie). Hodiny jsem si vydržela hrát s panáčky kterým se říkalo Igráčci a z Lega jsem jim stavěla domečky. Chodila jsem s holkama skákat "gumu" a dneska když to vyprávím neteři nebo mladším holkám koukají na mě jako bych byla ET.


Kasička Jablíčko s červíkem



                                                                 Pinball space master


Kuličky Klik-Klak


                                                                     Stavebnice Seva



Docela mě mrzí, že spousta mých dětských pokladů skočila na skládce, u dalších dětí a nebo se ztratila. Ráda bych jednou vytáhla bednu s poklady a vyprávěla svým dětem, že v těhle modrých kalhotkách jsem chodila cvičit protože to byl cvičební stejnokroj. Nebo jim ukázala balík dopisů od kamarádky, protože pohledy a dopisy z prázdnin byla naše jediná možná komunikace. A že tahle hranatá věc s čudlíky je "volkmen" (a kdo ho měl byl frajer) a dovnitř se vkládalo "tohle" a tomu se říkalo kazeta, protože když máma (tedy já) byla malá tak CD ještě nikdo neznal.

                                                                    Skládačka

Logik



                                                                    Magnetická Mozaika

                                                           Magnetická tabulka Grafo

                                                                        Mozaika


O to víc si dneska vážím věcí, které ještě někde najdu a pečlivě je schovám aby se na tuhle "dobu kamenou" nezapomnělo. Momentálně mám spadeno na tu kasičku s červíkem. Jako malá jsem si s ní vydržela hrát hodiny (neustále jsem loudila od babiček a dědečků desetníky, dvacetníky, padesátníky a někdy i koruny aby měl červík co papat :-)


Máte schovanou nějakou svou oblíbenou hračku z dětství?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý Váš komentář..