úterý 21. května 2013

Čočkovník.cz aneb já a kontaktní čočky

Nevím jak Vy, ale já jsem si vždycky chtěla vyzkoušet jinou barvu očí. Zanedlouho se chystám na upíří párty a možná i na Zombie Walk a tak jsem se konečně rozhoupala k pořízení barevných kontaktních čoček. Po prostudování několika stránek a porovnání cen a doby dodání jsem si nakonec vybrala čočkovník.cz


Objednávka:
Orientace a nákup na čočkovník.cz je snadný a rychlý. Při výběru barvy se můžete řídit vzorovými fotografiemi, kde zadáte svou barvu očí a barvu kontaktních čoček a fotografie Vám ukáží konečný výsledek.  Já se rozhodla pro tyto červené čočky s názvem Devil red. Tři dny od objednání jsem je už měla doma.


Balení:
Čočky přišli zabalené v bublinkaté folii proti poškození. Krabička má ze strany označení pro pravé a levé oko. Já mám čočky nedioptrické s jedním zakřivením, takže to pro mě zas až tak důležité nebylo. Přesto jsem se označením řídila. Každá čočka přišla ve své vlastní skleničce, která byla zajištěna hliníkovou „plombou“ a jejich otevření mi dost trvalo.  Co mi trochu vadí, je absence českého návodu, ale spoustu informací najdete přímo na stránkách čočkovník.cz



První aplikace:
Čočky přijdou ve fyziologickém roztoku a před prvním použitím by měli být ponořeny alespoň na šest hodin do roztoku na kontaktní čočky (Což já neudělala). Ten můžete objednat rovnou s čočkami nebo si ho koupit v lékárně. Já jsem na něj při objednávání zapomněla a tak jsem si ho koupila samostatně a součástí bylo i pouzdro.



Způsobů jak nasadit kontaktní čočku je několik a každému vyhovuje jiný. Já se první aplikace bála a ptala se kamarádů i zhlédla několik videí na youtube. Nakonec jsem si na pravý ukazováček připravila čočku a levým palcem a ukazováčkem roztáhla horní i dolní víčko a čočku si do oka připlácla. Mrk - mrk a byla na místě. Obě čočky jsem si nasadila bez problémů do pěti minut.


Před aplikací si také zkontrolujte, zda máte čočku připravenou správnou stranou. Správně otočená čočka připomíná při pohledu z boku mističku. Špatně otočená čočka vypadá jako hluboký talíř. Přiznám se, že já to poznám, až když čočku nasadím. Buď čočka dře, při mrknutí jezdí v oku sem tam nebo máte pocit, že se díváte skrz bublinku.

Vyjmutí kontaktních čoček:
Nasazení mi šlo rychle, o to delší bylo vyndávání. Snažila jsem se čočku chytit mezi palec a ukazováček, ale nedařilo se. Nakonec je vyndávám tak, že stáhnu dolní víčko a prsteníčkem a ukazováčkem stejné ruky stáhnu čočku přes dolní víčko. Asi by se to tak dělat nemělo, protože řasy mohou čočku porušit, ale já to jinak nezvládám.

Údržba kontaktních čoček:
Po každém vyjmutí je ve dlani omyji roztokem a uložím do pouzdra. Roztok měním při každém použití čoček, abych předešla množení bakterií.


Jak se cítím s čočkami v očích:
Čočky mi v očích nejsou nijak nepříjemné. Určitě přes ně nevidím červeně (pár lidí se mě ptalo). Nijak zvlášť mě neomezují. Možná mi tak docela nesedí zakřivení, protože při těkání očima z místa na místo se mi stane, že se čočka posune a já vidím červeně zbarvenou část čočky. Je to jako koukat se klíčovou dírkou například. Pobyt s čočkami v zakouřené místnosti mi nevadí, ale lidem s citlivýma očima bych to nedoporučila.  Po vyndání z čoček mě oči nijak nebolí, ale preventivně používám kapky pro unavené oči.
Co se týče líčení, je jen na Vás zda se nejdřív nalíčíte a pak aplikujete čočky nebo naopak. Mě nedělá problém ani jedena varianta. Před odlíčením si ale čočky vyndávám, abych je neponičila olejem z odličovače.

Pár rad posbíraných různě po internetu při používání kontaktních čoček:
  •           Před každou manipulací s čočkami si umyjte ruce
  •           Neoplachujte čočky vodou
  •           Neuchovávejte čočky ve fyziologickém roztoku
  •           I když máte v obou očích stejné dioptrie, určete si která čočka je pro které oko. 
  •          V barevných kontaktních čočkách nespěte

Celkově jsem z kontaktních čoček nadšená. O přirozeném vzhledu se u barevných čoček mluvit určitě nedá a tak bych ráda vyzkoušela třeba zelené tónovací čočky.

*Produkt mi byl zaslán v rámci spolupráce.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý Váš komentář..