sobota 27. července 2013

Mobil na celý život

Když se kolem roku 1998 začala rozmáhat móda mobilních telefonů, mamka se slzou v oku koukala směrem k pevné lince. Jejím prvním telefonem byl Sagem 922 a trvalo tři měsíce, než se naučila odesílat SMS nebo najít v seznamu něčí telefonní číslo a že jich tam měla prvních půl roku jen osm.


Když se o dva roky později Sagem porouchal a opravář pravil „Je to na vyhazov paninko“ o mámu se pokusil přinejmenším infarkt. K Vánocům dostala tedy novinku na trhu Nokii 3310. O tomhle mobilu asi nemusím nic extra psát. Na internetu koluje několik vtipů o nerozbitnosti tohoto telefonu a mě nezbývá než souhlasit. Mamka ho má dodnes. Za těch skoro 14 let vyměnila pouze kryt a jednou baterii.


Nedávno jsem se doma sešla se všemi sourozenci při kávě u nás v kuchyni, zatímco mamka datlovala cosi do telefonu. Následný křik a panika nás všechny zaskočila. „Nepíše mi to čísla“ vřískala máma. „Tak to je to asi rozbitý“ začal se smát brácha a já s ledovým klidem oznámila mamce, že to nemůže být rozbitý, protože má přece 3310.
Vystrašená mamka nechápala, co se jí snažíme říct a zběsile začala telefon zapínat a vypínat. Sestra se rozhodla vstoupit do zakázané zóny a navrhnout mamce po pětadvacetiletech nový telefon. O mamku se pokusil druhý infarkt. O pár minut vítězně poskakovala po kuchyni. „Stačilo to jen vypnout a zapnout, juchů“
Opět potvrzeno, že Nokia 3310 je telefon na celý život. Můžete ho jedině ztratit.
Dneska mě mamka se svým telefonem pobavila znovu. Odesílala SMS rychlostí blesku. Najednou se zamyslela a pronesla „Marcela mi píše a já nevím, co to znamená“. Čekala jsem nějaký slangový výraz či cizí slovo a tak se ptám, co tam stojí. „Dvojtečka, závorka“ v tu chvíli jsem si vzpomněla na jeden díl Comebacku a Lexu :-)
Říkám mamce to je smailík. Jako že se směje, víš? Mamka se na mě trochu nedůvěřivě dívá a pak běží ukázat ostatním, co jí Marcela poslala a při tom křičí „Koukejte! Marcela mi poslala mého prvního smrada!“




Máte taky nějakou úsměvnou historku s telefony a elektronikou vůbec? Podělte se v komentářích.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý Váš komentář..