středa 24. června 2015

Gateway To Space


Všechny Vás zdravím a přeji pohodový přelom týdne. Na dnešek tu pro Vás mám připravených několik fotografií z výstavy Gateway to Space na které jsem byla tuto neděli s taťkou. V úvodu bych chtěla zmínit, že mě vesmír, kosmonauti a další věci s tím spojené dvakrát do extáze nepřivádějí, ale taťku to moc lákalo a já to brala jako příležitost natočit Vám video. Nakonec díky světelným podmínka video nebude, ale o fotky se podělím. 



Hned v prvním sálu výstavy bylo poukázáno, že Jules Verne ve svém díle Ze Země na Měsíc značně předběhl svou dobu. První skutečný let na Měsíc proběhl až sto let po vydání jeho románu.

Na horním obrázku můžete vidět první umělou družici Sputnik, která byla vypuštěna 4. října 1957. V tu dobu byl můj taťka ještě "na houbách". Americkou odpovědí byla družice Explorer 1, která byla vypuštěna 1. února 1958.


 První pilotovaná kosmická loď Mercury. 


Legendární stříbrný skafandr Mercury.


A vesmírný skafandr SK-1, který byl navržen pro první let J. Gagarina. 


Sádrové odlitky rukou kosmonautů pro výrobu přesně padnoucích rukavic. 


Model rakety Saturn v měřítku 1:10


 Model průzkumného vozidla Lunar Rover ve skutečné velikosti, které použily posádky letů Apollo 15, 16 a 17. Originál zůstal na povrchu měsíce.



Měsíční kámen, na který si každý návštěvník může sáhnout.


 Rotoped v raketoplánu.



A teď menší kuriozita. Koho by napadlo, že mají v raketoplánu také nádrž na Coca Colu..



Vstoupit se dalo i do modelu vesmírné stanice MIR. Celý prostor je navíc mírně nahnutý a musím říct, že to nebyl příjemný zážitek, který bych přirovnala k situaci kdy běžíte dolů po eskalátorech a oni se najednou zastaví - zhoupne se Vám půda pod nohama a máte pocit že padáte. 



Jen pro představu naklonění. Já stála rovně - fotka není vyfocená křivě :-)



I ve vesmíru se chodí na WC.


A závěrem naše stopa ve vesmíru. Magion 1 a Magion 2.



Nejsem nadšenec do vesmíru, ale výstava se mi líbila. Bylo tam hodně věcí ke čtení i k vidění. Musím říct, že ke konci už jsem si nečetla popisky celé. Výstava byla nasvětlená umělým světlem a mě po čase už slzelo oko a navíc nepatřím mezi nejrychlejší čtenáře. Celkově nám výstava zabrala dvě hodiny, ale můj nadšený kamarád na ní týden předtím strávil ještě o dvě hodiny déle. 

V případě, že Vás výstava zaujala, tak neváhejte, již 28. června končí. Více info najdete na zde.










2 komentáře:

  1. Moc pěkná výstava, také nejsem milovnicí vesmíru, ale toto mě zaujalo.

    OdpovědětVymazat
  2. To je super výlet, aspoň jsi se dozvěděla něco nového

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý Váš komentář..