pátek 26. června 2015

Jak vzniká video

Pokaždé když youtuberka nebo blogerka odhalí tajemství její "kuchyně" jak vzniká video, článek nebo jen fotka zírám s otevřenou pusou. Dva příklady za všechny Lou a jejích 30 minut o organizování času kde má blok, lepík  nebo papír snad na všechno a nebo Lucie z A cup of style a jejích x kroků pro krásnou fotku na instagramu. Mít úspěšný blog nebo videoblog je fakt dřina.


Když Vám odhalím tajemství své kuchyně zjistíte, že jsem vlastně těžce mimo. Na začátku jsem měla x sešitů a seznam nákupů, nápadů na videa nebo seznam publikovaných článků a videí. Zjistila jsem, že pravidelné odškrtávání a zapisování mi dělá problém. Po dlouhé době jsem se dopracovala k systému pondělí a středa článek v pátek video. Zatím se mi to daří dodržovat.
Jak tedy vzniká to hlavní? Vše začíná nápadem. Moje videa moc nevybočují. Mám tři pravidelné "pořady" a jeden volný pátek na random video. Nápad vyžaduje hlavně tutorial nebo právě random video.

Po nápadu následuje shromáždění potřebných věcí a informací. Snést na hromadu nakoupené věci, sepsat si seznam o čem chci mluvit, změřit délku štětců nebo objednat  potřebné věci.


Nápad přichází většinou večer, takže přes noc se nabíjejí baterie. Pak stejně po pěti minutách točení začne blikat kontrolka a o mě se pokouší infarkt.

Čekání na světlo.  Nejhorší věc. Neustále kontroluju předpověď počasí a stav za oknem. Mám jen malou lampičku a světlo mě stejně oslňuje a zkrátka nemám to ráda!

Líčení. Bez toho se to neobejde. Moje kruhy pod očima vyděsí i nejvíc otrlé a tak zkrátka musí pryč.

Nastavení foťáku. Abych byla ostrá, měla celou hlavu, viděla se v zrcadle za foťákem a hlavně aby mi lícovalo pozadí a nekoukal bordel kolem.


Hurá točím! Je až s podivem, že po téměř dvou letech se neumím vymáčknout a jen hloupé "ahoj, vítám Vás u nového videa" natáčím i 12x.

Každý vstup natáčím samostatně. Šetří mi to nervy při stříhání.


Nahrávání na youtube a střih videí. Videa mám ve formátu MOV. Sehnat zdarma program, který tenhle formát umí a zároveň mi nezasekl počítač je snad nemožné. Nahrávám rovnou na youtube a pak stříhám v nabízeném programu. Nakonec sesadím sekvence k sobě, dodám intro a outro, srovnám výšku zvuku a vyplním infobox. Pak už video čeká na svou chvíli.

A to je celé tajemství vzniku mých videí. Vidíte, že nedělám žádné parádičky a i přesto strávím jedním videem někdy i půl dne. Nedokážu si představit, že bych video ještě rendrovala nebo do něj vkládala nějaké efekty. To by vycházelo jen jedno video měsíčně a možná ani to ne.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý Váš komentář..