úterý 19. dubna 2022

Knihovnička: Monika Valentová - Odvrácená strana matky | Zuzana Součková - Běh života s úsměvem

ODVRÁCENÁ STRANA MATKY: Kniha časopisecky úspěšných fejetonů Moniky Valentové, doplněná kresbami jejího muže Martina Veselovského ukazuje z humorného úhlu pohledu temné kouty mateřství. Kojení nemusí být vždy nádherné, strava nemusí být vždy zdravá a matka nemusí být vždy šťastná. Pokud občas míváte pocit, že jste jako rodiče selhali, knížka vám potvrdí, že v tom nejste sami.

BĚH ŽIVOTA S ÚSMĚVEM: Život je cesta protkaná příběhy. Veselými, smutnými i úplně obyčejnými. Autorka s humorem, nadsázkou a nadhledem popisuje životní pouť od dětských krůčků po kroky zralé ženy. V knize se tak setkáváme se situacemi, které prožívá každý z nás.

Ztrácíte trpělivost se svými dětmi? Doufáte, že si na mateřské dovolené odpočinete? Drtila vás puberta vlastní či vlastních dětí? Taky jste se tak těšili do tanečních a dopadlo to katastrofálně? Dá se rodit s úsměvem? Jste super rodiče?  

Zaskočila vás otázka: „Jak se dělají děti?“ Máte v tašce černou díru, ve které se ztrácí, a objevují věci zcela nekontrolovatelně? Dokážete rozluštit záhadu fronty k pokladně, která se ze záhadných důvodů zastaví, jakmile do ní vstoupíte? Jak parkujete, když nejlepší místa jsou, stejně jako nejlepší muži, většinou obsazená? Slábne vám s věkem zrak? Bojíte se dne, kdy rychlíkem „Život“ dorazíte do stanice „Padesát“? Uvědomujete si, že nikdy není pozdě plnit si své sny?

Tohle všechno a ještě něco navíc se v této vtipné knize plné příběhů obyčejného života dočtete. Při čtení zjistíte, že v „tom“ nejste sami, což vždycky potěší a povzbudí!



Popisky jsou si podobné, že? Jenže když dva dělají totéž, není to totéž. Knihy jsem pořídila v akci 11 za 333,- u Luxoru. Tu první jsem tam přihodila jen proto, že mě jiná knížka neoslovila. Fejetony přece nemůžou zklamat. Alespoň jsem si to myslela. 

No, jenže tady jsem se nějak nemohla naladit. Polovina situací se u nás doma děje tak často, že už to beru jako samozřejmost a u čtení o nich nehnu ani brvou. Naopak druhá polovina jsou situace u kterých si s vypětím sil opakuju rozměry baby boxu a přemýšlím zda mám doma dostatek čokolády a zda už není na čase začít pít víno pravidelně. U těchto situací se taky nesměju, protože já jsem jedna z těch matek "smolařek" na který ty ostatní koukají když se dítě vzteká třeba v MHD. A ne! To fakt není vtipný ani když si o tom mám číst. Vlastně mi asi nejvíc vadí styl psaní. Je to celé takové "na sílu".
Hodně chválené jsou ilustrace. Já teda neumím nakreslit ani pěkný sluníčko, ale ani kvůli ilustracím si tuhle knihu nechávat nebudu. 

Naproti tomu je druhá kniha z mého pohledu psaná přirozeně, má širší záběr situací od dětství autorky až po vyspělou stárnoucí ženu a není  zaměřená jen na rodičovství. K této knize bych se klidně během let zase vrátila a znovu si ji přečetla. Možná je to i tím, že ve spoustě situací jsem se s autorkou téměř 100%  ztotožnila. 

Odvrácená strana matky
Hodnocení databáze: 72%
Počet stran: 108
Kniha v pořadí: 35

Běh života s úsměvem
Hodnocení databáze: 79%
Počet stran: 232
Kniha v pořadí: 36


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý Váš komentář..