středa 8. srpna 2012

Balím...

Z dob ještě na základce ať už šlo o školní výlet na více dnů nebo o dovolenou s mamkou u moře jsem si odnesla jediné, musím balit s velkým předstihem. Možná si teď klepete na čelo, že nejsem zcela normální, ale věřte, že v tom mám systém.
Zhruba za tři týdny odlétám na 12 dní do Tunisu a tak je ta pravá chvíle začít balit kufr. Už jsem to takhle praktikovala loni i předloni když jsem jela do Turecka.


cestovani.idnes.cz

Můj jednoduchý plán spočívá v následujícím..

  • Nejdříve si napíšu seznam věcí které povezu. Je na něm převážně ale kosmetika (šampon, kondicionér, opalovací krémy...), léky, šitíčko, prací prášek (samozřejmě jen odsypaný do pytlíčku, krabičky, skleničky nebo přímo koupené cestovní balení obsahující 100g. Nejsem televizní reklama abych tahala celý balení). Oblečení si na tenhle seznam sice taky píšu, ale nikdy přesně nevím kolik čeho povezu.


  • V druhé fázi prohrabu skříň a nakupím na hromadu všechno co „nutně“ potřebuju sebou k moři, což je asi polovina skříně.Všechny vybrané věci si vyzkouším, jestli mi padnou tak jak mají, nejsou někde poničené nebo roztrhlé a začnu je skládat do kufru.

  • V další části zjistím, že kufr nezavřu a že jsem daleko přes váhový limit. Začíná pro mě nejtěžší část a to vyřazování věcí, které se semnou k moři nepodívají. Po důkladném protřídění kufr sice zapnu ale stále jsem nad limit.

  • Čím blíž je datum odletu tím přesnější se na netu ukazuje předpověď počasí v dané lokalitě. Podle toho z kufru mizí další zbytečné věci (druhá mikina,druhé kalhoty) a pak věci o kterých vám dojde, že v takovém množství je sebou nepotřebujete (čtyři sukně, patery kraťasy, šestry šaty, dvanáct tílek).

  • Dva dny před odletem už je v kufru jen minimum věcí (dvě sukně, dvoje kraťasy, jedny šaty...) které ještě jednou vytáhnu a přeželím abych nevypadala, že jsem „krávě z huby vypadla“ a kufr v pohodě zavřu. Kufr převážím a tetelím se radostí, že mám ještě rezervu.
praktickazena.vlasta.cz


  • Kufr si ještě hezky v pohodlí domova obalím potravinářskou folií (její zmenšenou verzi si vezu i v kufru) aby přežil bez větších vad na kráse, protože jsem šetřivá holka a nechci za tuhle službičku utrácet na letišti.

Takhle to tedy mám s balením kufru k moři. Zatím jsem vždy o cestování věděla dostatečně dopředu, netuším ale, co by se stalo, kdyby jsem měla odjet z hodiny na hodinu.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý Váš komentář..