čtvrtek 31. března 2022

Knihovnička: Alena Mornštajnová - Hana

 Anotace: Pokud existuje něco, co prověřuje opravdovost lidského života, pak je to utrpení. A existuje-li něco, co život znehodnocuje, pak je to utrpení, které člověk působí druhým.

Je zima roku 1954 a devítiletá Mira se navzdory zákazu svých rodičů vypraví k řece jezdit na ledových krách. Spadne do vody, čímž se její neposlušnost prozradí, a je za to potrestána tak, že na rodinné oslavě nedostane zákusek. Nevinná příhoda z dětství však pro Miru znamená zásadní životní zvrat. Následuje tragédie, která ji na dlouhá léta připoutá k nemluvné a depresivní tetě Haně a poodhalí pohnutou rodinnou historii, jež nadále popluje s proudem jejího života jako ledová kra.

Příběh, vycházející ze skutečných událostí, popisuje Alena Mornštajnová ve strhujícím tempu a se smyslem pro dramatičnost, až má čtenář pocit, že sleduje napínavý film. Zůstává jen otázka, zda se kra osudu nakonec přece jen rozpustí…


Těžko můžete o knize týkající se holocaustu říct, že je krásná, jenže ono to tak nějak je. Hana byla mou 30 letošní přečtenou knihou a nepochybuji o tom, že je tou nejsilnější, kterou jsem letos přečetla. Děj mě okamžitě pohltil a jestli jsem knihu někdy odložila tak jen abych se nadechla, vybrečela a četla zase dál. Četla jsem celou noc až do svítání a pak ještě dlouho přemýšlela o tom, jak Vám zdánlivé maličkosti mohou zásadně změnit život. Hana je kniha, kterou si musím koupit abych se k ní mohla kdykoli zase vrátit. A jestli je tu někdo kdo ji ještě nečetl, tak opravdu neváhejte.

Hodnocení databáze: 95%
Počet stran: 310
Kniha v pořadí: 30/2022

1 komentář:

  1. Páni = 30.kniha, Verů jsi borec!!! Slušně jsi se o toho opřela.
    Já AM a její styl nějak "nemusím". Četla jsem dvě knihy od této autorky, vč. této a prostě to není styl psaní pro mne, což jsem asi tak 5% výjimka...🙃🙈 Jinak tématika, prostředí je zajímavé a nijak tím nechci zlehčovat antisemitismus.
    Krásný den měj. ☺♥
    Blog MonalisaBeautyEriAnna

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý Váš komentář..